Dacă vă întrebați cum să alegeți un ulei de motor, atunci cel mai probabil garanția mașinii a expirat. Alegerea uleiului depinde de marca mașinii și de cerințele producătorului. Veți găsi recomandări în instrucțiunile de utilizare. De regulă, producătorul indică mărcile de ulei recomandate în manual.
Dacă mașina a fost achiziționată acceptată și nu există suficiente informații în instrucțiuni, va trebui să selectați în mod independent marca de ulei pentru motor. Pe site-ul companiei Catol Lux găsești o selecție variata de uleiuri pentru autoturisme in Chisinau. Peste 100 de oferte de la diferiți producători pentru atenția dumneavoastră. Doar cele mai bune mărci te așteaptă! Prețul este accesibil.
Există mai multe tipuri de uleiuri pentru mașini la vânzare. Este imposibil de spus care este mai bun sau mai rău. Alegerea depinde de tipul de motor. Există formulări pentru motoare pe benzină, diesel cu ardere internă și motoare turbo. Pe site-ul nostru veți găsi o ofertă reală pentru dvs. la un preț foarte actual în Moldova.
Atunci când alegeți, ar trebui să acordați atenție și compoziției chimice:
Caracteristicile sunt ridicate, prin urmare acest tip este unul dintre cele mai solicitate. Sinteticele s-au arătat bine, ca la căldură. Deci la frig. Acest tip oferă o protecție fiabilă motorului, previne formarea depunerilor de carbon și curăță perfect suprafețele interne ale motorului cu ardere internă.
Există atât hidrocracare (VHVI) cât și polialfaolefină (PAO) la vânzare. Ultima opțiune este universală, se manifestă bine într-un interval larg de temperatură și are vâscozitate bună. Nu formează depozite.
În comparație cu opțiunile descrise mai sus, nu se poate lăuda cu date atât de vii. Se îngroașă la temperaturi sub zero. De asemenea, predispus la depuneri de carbon și nu curăță bine motorul.
Uleiurile se disting și în funcție de GOST:
Aceste uleiuri auto sunt destinate utilizării în sezonul cald. În caz contrar, va fi dificil să porniți motorul.
Denumire: SAE 16, 20, 30.
Consistența este lichidă, astfel încât la temperaturi sub zero în afara ferestrei, uleiul să nu se îngroașă. Cu toate acestea, utilizarea acestuia vara poate duce la deteriorarea motorului cu ardere internă.
Denumire: SAE 0w, 5w, 10w.
Poate cea mai populară opțiune, deoarece este relevantă atât la căldură, cât și la frig.
Denumire: SAE0W-20, 0W-40, 5W-30, 10W-40. Numărul indică vâscozitatea la temperaturi sub zero. Cu cât este mai scăzută, cu atât vascozitatea este mai mică la temperaturi negative.
Trebuie să țineți cont de recomandările producătorului auto. Dacă nu există suficiente informații sau nu există deloc informații, atunci uleiul „de iarnă”, trebuie să țineți cont de temperatura medie a regiunii în sezonul rece, în care este operată mașina dumneavoastră. De exemplu:
Ținând cont de acest lucru, se vor putea evita problemele la pornirea motorului iarna.
Dacă vorbim despre versiunea „de vară”, atunci ar trebui să se acorde preferință uleiului din clasa „30” conform SAE și mai mare.
Clasificare:
Opțiuni de vânzare pentru motoarele diesel și pe benzină. Pentru fiecare dintre ele sunt furnizate clase de calitate care descriu un set specific de proprietăți. Ce clasă este atribuită uleiului de către API este indicată printr-un cod alfanumeric, de exemplu, API CF-4, API SJ / CF-4. „S” indică faptul că avem o opțiune pentru un motor pe benzină, iar „C” - pentru un motor diesel. Urmează o altă literă care indică anul în care a fost fabricat motorul. De exemplu, SD - până în 1964-72, SF - până în 1973-88. Trebuie menționat că, cu cât este mai departe de începutul alfabetului a doua literă, cu atât uleiul este mai bun.
Dacă mașina ta este mult mai veche și i se recomandă o versiune mai învechită, atunci nu este necesar să o cauți, poți alege un ulei premium.
Dacă uleiul este pentru motoarele diesel, atunci după literă urmează numărul „2-4” - indică tipul de motor pentru care este destinată această opțiune.
Există și uleiuri universale la vânzare - în acest caz, produsul este etichetat după cum urmează: SF / CC, SG / CD.
Spre deosebire de cerințele americane (API), standardele europene (ACEA) sunt mai stricte în ceea ce privește calitatea uleiurilor de motor. Gradul de forțare este mai mare. Greutate mai mică a motorului.
Există trei clase în total:
Toate informațiile necesare pot fi obținute din manualul mașinii. Mulți șoferi fac această lucrare pe cont propriu pentru a economisi bugetul.
Pentru a economisi bani, ar trebui să știți de cât ulei aveți nevoie pentru a completa motorul. Amintiți-vă, mai mare nu este mai bine. Fiecare motor are propriul său volum calculat, cu care funcționează corect. Dacă există mult ulei, garniturile de ulei se vor murdari rapid, iar dacă este puțin, motorul se va supraîncălzi, ceea ce va duce la uzura sa rapidă.
Să luăm în considerare mai multe moduri de a determina cantitatea necesară de ulei?
Șoferii cu experiență știu că mașinile autohtone cu un motor de 1,8-2,5 litri au nevoie de 3,5 litri de ulei, iar mașinile străine - 4 - 4,5 litri de ulei. Umplerea se realizează în etape. Mai întâi, folosiți o pâlnie - turnați cea mai mare parte. Apoi, după 15-20 de minute, măsurați nivelul cu o joja și completați partea care lipsește.
Este posibil să turnați singur ulei de motor în motor?
Înainte de a adăuga ulei hidraulic sau orice alt ulei de motor, ar trebui să citiți instrucțiunile, să determinați volumul necesar și apoi să urmați câțiva pași simpli:
Pe site-ul nostru puteți cumpăra ulei de motor ieftin cu livrare promptă în toată Moldova.
Momentul schimbului de ulei este indicat în manualul mașinii. Și în plus, la toate mașinile moderne, computerul de bord anunță în prealabil despre necesitatea schimbării uleiului.
Intervalul la care trebuie schimbat lichidul este indicat în kilometri. Există și limite de timp. Se recomanda schimbarea uleiului la fiecare 10-15.000 km. În medie, aceasta este o dată pe an. Recomandările producătorului nu trebuie neglijate. De asemenea, trebuie să țineți cont de intensitatea funcționării mașinii și de condițiile în care se efectuează călătoriile: drumuri urbane, off-road și așa mai departe.
Desigur, intervalul indicat în instrucțiuni implică condițiile standard de funcționare ale mașinii. Există o serie de factori care contribuie la scurtarea intervalului de service. Când conduceți agresiv/sportiv, lucrați într-un taxi, transportați în mod regulat încărcături grele și remorcați o rulotă, uleiul ar trebui schimbat mai des, după un parcurs de 6000-7000 km. De asemenea, scurtarea intervalului este afectată de calitatea proastă a combustibilului, de conducere regulată în teren. Tratează-ți mașina cu grijă! Încercați să schimbați uleiul în timp util pentru a asigura funcționarea stabilă a motorului.
Amintiți-vă, motorul este o componentă importantă a oricărei mașini. Pentru a asigura funcționarea sa stabilă, este necesar să se mențină piesele, ansamblurile și mecanismele sale în stare corespunzătoare. Pentru a face acest lucru, este necesar să efectuați o schimbare a uleiului în timp util - una dintre cele mai importante operațiuni de service.