ÎNTREȚINERE MAȘINĂ ÎNAINTE DE IARNA: SFATURI/LIFE HACKS. PACHET DE IARNA PENTRU INGINER

11/21/2022
ÎNTREȚINERE MAȘINĂ ÎNAINTE DE IARNA: SFATURI/LIFE HACKS. PACHET DE IARNA PENTRU INGINER

Odată cu apariția vremii reci, fiecare șofer are o mulțime de întrebări despre cum să vă pregătiți mașina pentru funcționarea pe timp de iarnă. Temperaturi negative afectează negativ toate componentele vehicul, fără excepție, deci este nevoie de multă acțiune din partea proprietarului mașinii. Luați în considerare principalele obligații care trebuie îndeplinite înainte de apariția vremii reci în fiecare an, fără excepție.

Verificarea stării bateriei

Unul dintre elementele importante în orice mașină este bateria. De asemenea, se descarcă destul de repede vara, ca să nu mai vorbim de perioada de funcționare de iarnă. În mod tradițional, bateriile plumb­acid sunt instalate pe toate mașinile. Aceste baterii sunt foarte solicitante în condițiile de funcționare, în special pentru conexiunile detașabile. Fiecare pasionat de mașini ar trebui să facă următoarele cu bateria sa:

  • Verificați starea sursei. Pentru a face acest lucru, încărcați-l complet și observați timpul necesar pentru ca tensiunea de 12,7 V să scadă cu 1%. Dacă acest lucru se întâmplă în decurs de 2 zile, atunci sursa de alimentare este considerată normală. Aceasta este auto-descărcarea permisă pentru acest tip de baterie.
  • Cură a i bornele bateriei. De regulă, plumbul este oxidat în aer liber și sub tensiune. Adesea, pe terminalul negativ apare o formațiune verde, care este un oxid. Aceasta duce la o scădere a conductibilității perechii de contacte.
  • Dacă autodescărcarea are loc mai rapid, atunci poate fi necesar să adăugați electrolit pentru a restabili parțial capacitatea. În cazul unor abateri semnificative, este mai bine să înlocuiți bateria.
  • Verificați încărcarea bateriei. De multe ori se dovedește că bateria nu se încarcă sau nu funcționează suficient de eficient. În acest caz, trebuie să verificați performanța dispozitivului de perie și a stabilizatorului încorporat. Când totul funcționează corect, atunci valoarea tensiunii cu motorul pornit ar trebui să fie 14,3-14,7V. Dacă este mai jos, undeva este o problemă cu contactele sau altele componente.

Ca ultimă soluție, cumpărați fire mai ușoare, deoarece este foarte ușor să vă aflați într-o situație în care bateria se descarcă la momentul nepotrivit.

Verificarea bujiilor și a firelor acestora

Sistemul de aprindere afectează direct funcționarea motorului cu ardere internă, astfel încât toate firele trebuie să fie intacte. Orice crăpătură în izolație poate duce la pătrunderea umezelii și la scântei prin carcasă. De asemenea, nu uitați să verificați starea contactelor de pe cipuri. Adesea sunt oxidate, din cauza căreia scânteia se pierde, iar motorul nu funcționează normal iarna. Eșecurile sunt observate pe orice vreme umedă.

Nu uitați să verificați și starea contactelor de pe bujia însăși. Ar trebui să fie uscate și relativ curate. Dacă este necesar, reglați distanța dintre contactul central și cel exterior. Ar trebui să fie de la 0,7 la 0,8 mm. Dacă lumânările sunt în stare proastă, atunci le puteți cumpăra din magazinul online Catol Lux din Chișinău.

Întreținerea sistemului de frânare

Frânele care pot fi reparate sunt o garanție a siguranței și siguranței vieții dumneavoastră pe drum. Nu vă zgâriți cu întreținerea lor. Dacă există o dezvoltare puternică a plăcuțelor, mai mult de 5-10%, a discurilor de frână și a altor piese, asigurați-vă că înlocuiți. Nu uitați să verificați funcționarea cilindrilor master și slave. Pistoanele trebuie să se miște bine pe ambele părți. Anterele trebuie să fie intacte. Orice scurgere sau alt defect trebuie reparat. Pe parcurs, inspectați furtunurile, fitingurile și verificați jocul liber al trădării. Nu trebuie să fie mai mare de 14 mm. Dacă este mult mai mare, atunci probabil că există aer în sistem sau nivelul lichidului de frână din rezervor este prea scăzut. Problema se rezolvă prin scurgerea frânelor.

Spre deosebire de ulei, lichidul de frână se contamina mai repede și își pierde eficacitatea. Pentru a vă asigura că sistemul funcționează întotdeauna stabil și frânarea este sigură, se recomandă schimbarea lichidului de două ori pe an.

Întreținerea ICE

Un pas important în orice întreținere este inspecția ICE. Carcasa nu trebuie să prezinte pete de ulei și trebuie să fie curată. Motorul se încălzește foarte mult și vibrează în timpul funcționării, așa că verificați starea plăcuțelor de montaj și înlocuiți-le pe cele deteriorate. Schimbați uleiul de motor dacă a fost umplut la începutul anului. Dacă recent sau vara, atunci această procedură nu are prea mult sens. Uleiul de înaltă calitate este destul de capabil să reziste perioadei de funcționare de iarnă. Dar merită completat dacă nivelul a scăzut ușor. Dacă există o abatere mare de la normă în unitatea de propulsie, probabil că există o problemă. Dacă totuși decideți să schimbați uleiul de motor, alegeți următoarele modificări ale produselor:

  • 5W30;
  • 5W40;
  • 10W40.

În timpul iernii, este mai dificil ca motorul să se supraîncălzească, dar totuși verificați starea sistemului de răcire. Dacă antigelul de calitate scăzută este inundat și există un loc suspect cu o posibilă scurgere de lichid de răcire, atunci va apărea cu siguranță iarna. Există multe mărci de antigel, dar trebuie să-l alegi pe cel potrivit. Dacă mașina va fi funcționată în înghețuri severe până la -40 de grade, atunci este mai bine să înlocuiți lichidul cu G12 violet. Rezistă la înghețuri până la -60 de grade.

Cauciuc

Înainte de frigul iernii, în octombrie, înainte de primul îngheț, schimbați cauciucurile. Iarna, mersul cu anvelope de vară și toate anotimpurile este extrem de periculos. Este mai greu decât iarna, așa că alunecă mai bine pe suprafețe umede și înghețate. În unele puncte, frecarea cu suprafața va fi zero, ceea ce va fi plin de un accident grav cu consecințe. Împachetați anvelopele de vară în saci sau huse și depozitați-le într-o cameră în care temperatura nu scade sub zero și ferită de lumina soarelui.

Set de iarnă

Aprovizionați cu o trusă de instrumente pentru a face față zăpezii și formațiunilor de gheață de pe mașină. În magazinul online al companiei Catol Lux din Chișinău, la preț avantajos, puteți cumpăra tot ce are nevoie un automobilist iarna:

  • Perii și raclete pentru curățarea geamurilor și caroseriei de zăpadă. În arsenal, este mai bine să aveți mai multe modificări de perii pentru zăpadă moale și înghețată, deoarece nu puteți ghici vremea. Există o perie combinată cu o racletă pe spatele mânerului. Pentru a curăța acoperișul unei mașini, este convenabil să folosiți o perie cu mâner telescopic.
  • Nu uitați să schimbați lichidul de spălare a parbrizului. Tipurile de lichide de iarnă asigură o curățare bună și vă permit să scăpați mai repede de crusta de gheață.
  • Cumpărați o lopată pentru a curăța parcarea și scoateți mașina în caz că va fi acoperit de zăpadă.
  • Dacă plănuiți excursii în locuri îndepărtate unde nu există orașe iarna, atunci cumpărați o pătură pentru mașină pentru motor. Imediat după călătorie, acoperiți cu el motorul cu ardere internă și dimineața va fi încă cald și ușor de pornit.
  • Nu uitați de frânghia de remorcare, pentru că nimeni nu este imun la defecțiuni. Este optim să luați o lungime de 6 m.
  • Mijloace pentru dezghețarea geamului și a încuietorilor ușilor. Situații în care închiderea centralizată nu funcționează și blocaje mecanice ale ușilor apar adesea, așa că un astfel de instrument în mașină va nu de prisos.
  • Înlocuiți ștergătoarele de parbriz cu mașini, deoarece cele vechi au funcționat deja împreună, iar o vedere clară a drumului este foarte importantă.

Faceți o diagnoză completă a mașinii înainte de funcționarea pe timp de iarnă, deoarece conducerea pe zăpadă și gheață este periculoasă și mașina trebuie să fie cât mai fiabilă posibil. O atenție deosebită merită cauciucul, frânele și motoarele cu ardere internă.

Comment-uri

Nici o postare găsită

Scrie un comentariu