Odată cu apariția vremii reci, fiecare șofer are o mulțime de întrebări despre cum să vă pregătiți mașina pentru funcționarea pe timp de iarnă. Temperaturi negative afectează negativ toate componentele vehicul, fără excepție, deci este nevoie de multă acțiune din partea proprietarului mașinii. Luați în considerare principalele obligații care trebuie îndeplinite înainte de apariția vremii reci în fiecare an, fără excepție.
Unul dintre elementele importante în orice mașină este bateria. De asemenea, se descarcă destul de repede vara, ca să nu mai vorbim de perioada de funcționare de iarnă. În mod tradițional, bateriile plumbacid sunt instalate pe toate mașinile. Aceste baterii sunt foarte solicitante în condițiile de funcționare, în special pentru conexiunile detașabile. Fiecare pasionat de mașini ar trebui să facă următoarele cu bateria sa:
Ca ultimă soluție, cumpărați fire mai ușoare, deoarece este foarte ușor să vă aflați într-o situație în care bateria se descarcă la momentul nepotrivit.
Sistemul de aprindere afectează direct funcționarea motorului cu ardere internă, astfel încât toate firele trebuie să fie intacte. Orice crăpătură în izolație poate duce la pătrunderea umezelii și la scântei prin carcasă. De asemenea, nu uitați să verificați starea contactelor de pe cipuri. Adesea sunt oxidate, din cauza căreia scânteia se pierde, iar motorul nu funcționează normal iarna. Eșecurile sunt observate pe orice vreme umedă.
Nu uitați să verificați și starea contactelor de pe bujia însăși. Ar trebui să fie uscate și relativ curate. Dacă este necesar, reglați distanța dintre contactul central și cel exterior. Ar trebui să fie de la 0,7 la 0,8 mm. Dacă lumânările sunt în stare proastă, atunci le puteți cumpăra din magazinul online Catol Lux din Chișinău.
Frânele care pot fi reparate sunt o garanție a siguranței și siguranței vieții dumneavoastră pe drum. Nu vă zgâriți cu întreținerea lor. Dacă există o dezvoltare puternică a plăcuțelor, mai mult de 5-10%, a discurilor de frână și a altor piese, asigurați-vă că înlocuiți. Nu uitați să verificați funcționarea cilindrilor master și slave. Pistoanele trebuie să se miște bine pe ambele părți. Anterele trebuie să fie intacte. Orice scurgere sau alt defect trebuie reparat. Pe parcurs, inspectați furtunurile, fitingurile și verificați jocul liber al trădării. Nu trebuie să fie mai mare de 14 mm. Dacă este mult mai mare, atunci probabil că există aer în sistem sau nivelul lichidului de frână din rezervor este prea scăzut. Problema se rezolvă prin scurgerea frânelor.
Spre deosebire de ulei, lichidul de frână se contamina mai repede și își pierde eficacitatea. Pentru a vă asigura că sistemul funcționează întotdeauna stabil și frânarea este sigură, se recomandă schimbarea lichidului de două ori pe an.
Un pas important în orice întreținere este inspecția ICE. Carcasa nu trebuie să prezinte pete de ulei și trebuie să fie curată. Motorul se încălzește foarte mult și vibrează în timpul funcționării, așa că verificați starea plăcuțelor de montaj și înlocuiți-le pe cele deteriorate. Schimbați uleiul de motor dacă a fost umplut la începutul anului. Dacă recent sau vara, atunci această procedură nu are prea mult sens. Uleiul de înaltă calitate este destul de capabil să reziste perioadei de funcționare de iarnă. Dar merită completat dacă nivelul a scăzut ușor. Dacă există o abatere mare de la normă în unitatea de propulsie, probabil că există o problemă. Dacă totuși decideți să schimbați uleiul de motor, alegeți următoarele modificări ale produselor:
În timpul iernii, este mai dificil ca motorul să se supraîncălzească, dar totuși verificați starea sistemului de răcire. Dacă antigelul de calitate scăzută este inundat și există un loc suspect cu o posibilă scurgere de lichid de răcire, atunci va apărea cu siguranță iarna. Există multe mărci de antigel, dar trebuie să-l alegi pe cel potrivit. Dacă mașina va fi funcționată în înghețuri severe până la -40 de grade, atunci este mai bine să înlocuiți lichidul cu G12 violet. Rezistă la înghețuri până la -60 de grade.
Înainte de frigul iernii, în octombrie, înainte de primul îngheț, schimbați cauciucurile. Iarna, mersul cu anvelope de vară și toate anotimpurile este extrem de periculos. Este mai greu decât iarna, așa că alunecă mai bine pe suprafețe umede și înghețate. În unele puncte, frecarea cu suprafața va fi zero, ceea ce va fi plin de un accident grav cu consecințe. Împachetați anvelopele de vară în saci sau huse și depozitați-le într-o cameră în care temperatura nu scade sub zero și ferită de lumina soarelui.
Aprovizionați cu o trusă de instrumente pentru a face față zăpezii și formațiunilor de gheață de pe mașină. În magazinul online al companiei Catol Lux din Chișinău, la preț avantajos, puteți cumpăra tot ce are nevoie un automobilist iarna:
Faceți o diagnoză completă a mașinii înainte de funcționarea pe timp de iarnă, deoarece conducerea pe zăpadă și gheață este periculoasă și mașina trebuie să fie cât mai fiabilă posibil. O atenție deosebită merită cauciucul, frânele și motoarele cu ardere internă.